جزییات خبر

دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
سرویس : خراسان شمالی
کد خبر : ۱۸۴۷۵۶
گزارشگر : ۷۸

نشست هم‌اندیشی توسعه سامانه جامع نیکوکاری در خراسان شمالی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی توسعه سامانه جامع نیکوکاری در خراسان شمالی برگزار شد
(دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰) ۱۴:۱۹

نشست هم‌اندیشی و تعامل با دستگاه‌های حمایتی و مؤسسات خیریه با حضور مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و سایر مسئولان استانی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد ،مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه سامانه جامع نیکوکاری در استان راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون 5 مورد از مؤسسات خیریه استان به این سامانه  پیوسته‌اند.
وی بابیان اینکه این سامانه در  راستای اجرای دستورات دین مبین اسلام و به‌منظور تحقق رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) راه‌اندازی شده است افزود: این اقدام  در راستای توسعه روح انفاق و نیــکوکاری در جامعه اسلامی و به‌منظور کاهش نابرابری‌های اجتماعی، رفع فقر و محرومیت، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد توانمندسازی انجام‌شده است.
وی در ادامه به توسعه زیرساخت‌های خیر و احسان در استان اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت زیرساخت‌های خیر و احسان در استان ضعیف است به‌طوری‌که شاهد هستیم برخی از خانواده‌های نیازمند از کمک‌های چندین موسسه خیریه استفاده می‌کنند و برخی از خانواده‌ها از هیچ کمکی بهره‌مند نشده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به چالش‌های پیش روی کار خیر و احسان در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال  حاضر عدم وجود بانک اطلاعات نیازمندان باعث شده تا وضعیت خدمت‌رسانی به محرومان به‌خوبی انجام نشود.
 وی همچنین همپوشانی خدمات حمایتی مؤسسات خیریه و یا نهادهای حمایتی و سمن‌ها را از دیگر چالش‌های موجود در کار خیر عنوان کرد و گفت: این امر باعث کاهش اعتمادسازی خیران در جامعه می‌شود.
الهی راد با ابراز گلایه نسبت به عدم هماهنگی بین نهادهای خیریه‌ای و درنتیجه کم‌توجهی به کرامت نیازمندان اظهار کرد: این موارد باعث فاصله و شکاف بین حاکمیت در سازماندهی و تقویت نهادهای مردمی شده است.
وی راهکار رفع این  چالش‌ها را سیستم نرم‌افزاری هوشمند ، پاسخگو و ملی جامع نیکوکاری عنوان کرد و ادامه داد: این نرم‌افزار  اکنون دارای قابلیت ذخیره، پردازش  و تحلیل  است که قطعاً خروجی مهمی در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان است.
 وی سامانه جامع نیکوکاری را از مهم‌ترین گام‌های ملی در جهت ساماندهی به نحوه خدمت‌رسانی به نیازمندان معرفی کرد و گفت: در صورت گسترش این سامانه و عضویت تمامی مؤسسات و نهادهای حمایتی، شاهد رشد قابلیت‌های خدمت‌رسانی  به محرومان خواهیم بود.
وی به قابلیت‌های این سامانه اشاره کرد و گفت:امکان ذخیره کلیه اطلاعات خیرین، خیریه‌ها، کمک‌های مردمی و داوطلبان  و ذخیره و دسته‌بندی اطلاعات نیازمندان و کمک‌های تقدیم شده به آنان ازجمله مزایای این سامانه است.
الهی راد همچنین بانک اطلاعاتی قوی،قابلیت ایجاد کد کاربری و رمز عبور مختص هر نهاد حمایتی و تبادل اطلاعات بین مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها را از دیگر مزایای این سامانه معرفی کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد دسترسی  بانک‌های اطلاعاتی کمیته امداد امام(ره)، سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی و ثبت‌احوال به این سامانه، تأثیر بسیاری در اهداف پیش روی کار خیر و احسان خواهد داشت.
وی با یادآوری اینکه جستجوی اطلاعات نیازمندان و بررسی خدمات حمایتی بر اساس کد ملی، قابل‌رؤیت و در دسترس است افزود: این سامانه همچنین طبقه‌بندی مراکز نیکوکاری و خیریه‌های ذینفع ،تأمین آزادی عمل و استقلال خیریه‌ها در انجام عملیات نیکوکارانه ،تحلیل مدیریتی داده‌ها از طریق پنل های اختصاصی و گفتگوی درون‌شبکه‌ای بین خیریه‌ها و ذینفعان را به‌صورت بالقوه به همراه دارد.
وی تصریح کرد: نمایش موقعیت مکانی مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها نیز از طریق این سامانه برای کاربران قابل‌مشاهده است .
 الهی راد همچنین مدیریت مالی مرکز نیکوکاری و خیریه به‌صورت هوشمند را از دیگر قابلیت‌های این سامانه عنوان کرد.
وی به آموزش نیروهای داوطلب مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مدیریت سامانه، مددکاری و مشاوره خانواده و ایجاد اشتغال تأکید کرد.


انتهای پیام

تعداد بازدید : ۲۸۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید